Hvorfor bruke et flyttebyrå stavanger fremfor å ta flyttingen selv 2021?
En viktig avgjørelse å ta når man skal flytte fra et sted til et annet er om man skal bruke et flyttebyrå eller om man skal gjøre jobben selv. Om man velger sistnevnte kan det være penger å spare, men da er det også lurt å tenke over flere ting i forkant.
Om man leier bil til jobben, kan det være tid å spare på å leie en større bil slik at man slipper å kjøre flere turer. Da er det viktig at den som kjører har riktig type sertifikat, og at man har tilstrekkelig erfaring med å kjøre større biler – spesielt dersom det skal kjøres eller parkeres i et bymiljø.
Et annet viktig moment er å være forsiktig i forhold til potensielle personskader. Man bør alltid benytte riktig løfteteknikk, og bør aldri anstrenge kroppen utover det man er vant med i dagliglivet. Om man ikke er så godt trent eller ikke har øvd inn god løfteteknikk, kan det å hive seg i en flyttejobb med løfting av tunge gjenstander føre til langvarige rygg- eller leddskader. Før man skal i gang med løftingen kan det være en god ide å øve på løfteteknikk med lettere gjenstander på et flatt sted. Vurder å kjøpe inn løfteutstyr som løfteseler, traller og lignende, og ikke løft tunge og vanskelige gjenstander uten tilstrekkelig hjelp fra andre.
Hvordan man pakker er også viktig. Man kan spare mye plass i en bil med gjennomtenkt og effektivt pakking. Og riktig emballasjebruk og polstring er nøkkelen til å få tingene til det nye stedet uten at noe blir skadet underveis.
Fordelene med å bruke et profesjonelt flyttefirma i Stavanger
God logistikk og profesjonelt utstyr
Som et firma med bred erfaring, så forstår vi verdien av planlegging og god logistikk – og en viktig del av dette er å ha riktig arbeidsutstyr. Som flyttebyrå (Kristiansand, Stavanger, Sandnes) har vi tilgang til ulike bilstørrelser og profesjonelt løfteutstyr, og vi har kunnskapen som skal til for plasseffektiv transportering og en strømlinjet flytteprosess. Vår kreative og teknisk anlagte stab håndterer de mest krevende jobbene med sin løsningsorienterte tilnærming. I noen tilfeller kan det være smart å tenke utenfor boksen, og det kan for eksempel være best å løfte ut gjenstander via vinduer, balkonger eller lignende. Og med gjennomtenkt merking av gjenstander kan vi også sørge for at riktige gjenstander kommer til riktige rom i det nye huset eller lokalet.
Du unngår personskader
Riktig utstyr og god løfteteknikk er gull verdt, og ved å engasjere profesjonelle vil man unngå å utsette seg for potensielle skader. Å løfte store gjenstander som skap, hvitevarer og piano er risikabelt om man ikke har gode verktøy og godt innøvd løfteteknikk.
Du unngår skader på gjenstander
For å unngå skader på gjenstander, innbo og interiør tar vi som profesjonelle løftere alle forhåndsregler. Dette innebærer blant annet emballering og polstring der dette trengs, og god pakkepraksis hvor gjenstander sorteres, skilles fra hverandre og merkes etter behov.
Du sparer deg for tid, arbeid og stress
En flytteprosess har mange aspekter ved seg, og ved å benytte andre til selve flyttingen, kan man fokusere energien og tiden på andre viktige sider ved prosessen. Flytting er ofte mer komplisert og fysisk krevende enn man så for seg, og kan også være en mental belastning. Tømming, rydding og rengjøring tar tid, og dette er noe som man gjerne undervurderer ved en flytting.
Hvis du har et firma som skal flytte til nye lokaler, kan det også være store summer å spare dersom man klarer å holde nedetiden til et minimum. Å benytte seg av en servicepartner som tar seg av alt fra start til slutt vil både forenkle flyttingen og gjøre den mer koordinert og strømlinjet.
Flyttefirma er spesialister på store gjenstander
Som flyttepartner har vi bred erfaring med å flytte store, vanskelige og sårbare gjenstander som maskiner, kunstartikler, store møbler, safe, akvarium og lignende. Det er tryggere å bruke erfarne profesjonelle til dette, slik at store og verdifulle gjenstander kommer frem til destinasjonen uten en skramme. I tillegg dekkes gjenstander av forsikringsordninger, slik at risikoen kan være minimal sammenlignet med å utføre slike jobber selv.
Tilleggstjenester som forenkler flytteprosessen
Som en heldekkende tjenestebedrift tilbyr vi tilleggstjenester som kan gjøre hele prosessen enklere og raskere. Vi tilbyr vasking og rydding, slik at du kan føle deg trygg på at nye innflyttere kommer til et strøkent og rent sted, og at eventuelle utleiere ikke har noen grunn til å belaste deg for rengjøring i ettertid. Dersom ting skal kastes kan vi sørge for riktig sortering og avhending i henhold til lover og god miljøpraksis, og i noen tilfeller kan brukbare gjenstander også leveres for gjenbruk. Vi kan tilby hjelp til alle aspekter ved dødsbo. Mellomlagring kan også være noe man behøver under en flytteprosess, enten fordi det er en overgangsprosess hvor man ikke kan flytte inn med en gang – eller hvor deler av en ny bolig eller et lokale må klargjøres stegvis. Vi tilbyr lagring for hele regionen, både på korttidsbasis og over lengre tid.
Oppsummering
Det kan altså være noen fordeler med å ta flyttingen selv, dersom man er villig til å gjøre løftearbeidet og kan sette av tiden som er nødvendig. Her er det lurt å planlegge de logistiske aspektene, i tillegg til å utøve forsiktighet og alltid bruke god løfteteknikk. Gode løftevaner innebærer å bruke beina og de store muskelgruppene, og å unngå krumning i ryggen når man løfter. I tillegg bør du bruke seler og andre hjelpemidler for å minimere belastningen for kroppen.
Hvis du skal flytte store eller verdifulle gjenstander, kan det være lurt å kontakte en flyttetjeneste og be om et prisoverslag for arbeidet, slik at du kan veie de ulike alternativene opp mot hverandre. Ethvert flyttebyrå vil kunne gi deg et tilbud for hele jobben fra start til slutt, for deler av jobben (for eksempel hvor du selv gjør en del av pakkingen, tar rengjøringen, osv.) eller for å flytte enkeltgjenstander som piano eller store møbler.
Som flyttebyrå (Stavanger, Kristiansand, Sandnes) kan vi tilby konkurransedyktige priser både for flyttetjenester og for en rekke tilleggstjenester relatert til flytting.
Få tilbud
Ofte stilte spørsmål
Skal du flytte som bedrift, privat eller internasjonalt så anbefaler vi å bruke flytteskjema. Der er den informasjonen vi trenger for å kunne gi deg et mest mulig nøyaktig tilbud
Ring oss eller kontakt oss her og be om en befaring. Vi utfører befaringer alle hverdager mellom 09.00 – 15.00 og dette er kostnadsfritt og helt uforpliktende
Vi jobber også kvelder og helger. Med et tillegg på 50% etter 16.00. 50% på lørdager og 100% på søndager.
Hvor får man tak i emballasje? Du kan kjøpe esker hvor som helst, Ikea, Clas Olson, Biltema, Jula eller du kan kjøpe å få det levert på døren gjennom vår nettbutikk
Flytting er som regel sesongbetont, så beregn gjerne 2 uker i forkant. I sesong (sommer) bør en nok booke enda lenger i forveien, selv om vi er meget tilpasningsdyktige
Du kan betale med bankkort eller gjennom Vipps etter at jobben er utført. Hvis du ønsker faktura må dette opplyses om på forhånd.
Vi løfter alle eiendelene dine dit du måtte ønske. Det er fint om en person kan være tilstede for å gi oss beskjed om hvor vi skal legge gjenstandene.
Vi hjelper deg gjerne med å kvitte deg med gjenstander du ikke lenger har behov for. Vi ordner også med container om du har mye som skal kastes